SSO z Lydią Kinglake: Poznaj: Alicia Online

2017/01/16

Poznaj: Alicia Online

Czy to ptak? Czy to samolot?
Nie! To nowa seria na blogu!
śmjeszne, nie?
nie.

W każdym razie witam w nowej serii postów na Łydkowym blogu. Jak widać po tytule albo i nie opierać się będzie ona na grach podobnych do SSO (w większym lub mniejszym stopniu).
Nie musicie się jednak o nic martwić - gry te nie wypchną Star Stable z mojego bloga.
Będą to zapewne pojedyncze posty, krótko opisujące daną grę, zachęcające do zagrania etc.

Nie będą one pojawiać się zbyt często, ponieważ aby w coś grać, trzeba mieć czas.
ale rymy

Którego ja zbyt wiele nie mam, a którego większość i tak pożera mi granie w SSO.

W każdym razie - przejdźmy do tematu posta.
Pierwszą grą będzie Wam już pewnie znana (albo i nie) Alicia Online.
Jest to koreańska gra z dosyć ciekawą historią. Gra nadal jest w tzw. "tworzeniu", więc nie ma zbyt wiele do roboty, jednak wydaje mi się, że ma potencjał.




Alicia Online kilka lat temu była mocno rozbudowaną grą, z wieloma funkcjami i wątkami.
Potem jednak coś się zepsuło, a w 2014 roku gra została oficjalnie zamknięta.
Niecały rok później Alicia Online "odrodziła się" na nowo. Nie była to jednak ta sama gra.
Nie zrozumcie mnie źle - grafika, postaci, konie - wszystko wyglądało tak samo. Jednak wiele funkcji z poprzedniej wersji nie było dostępnych.

Od ponad 1,5 roku twórcy gry próbują przywrócić Alicii Online dawny wygląd i funkcje - świadczą o tym coniedzielne aktualizacje, w których dodawane są nowe/stare funkcje i opcje.

Alicia to gra opierająca się głównie na wyścigach konnych między graczami. 
Gra jest częściowo przetłumaczona na język angielski, jednak wiele rzeczy nadal możemy zobaczyć tylko i wyłącznie po koreańsku, co jest swego rodzaju utrudnieniem.

Pierwszy raz logując się do gry posiadamy tylko jednego konia. Warto zajrzeć wtedy do samouczka, który nauczy nas sterowania koniem, ścigania się oraz używania magicznych zaklęć.

Po przejściu treningu pozostaje Nam już tylko dołączyć do zabawy.
Do wyboru mamy, jak na razie, 4 typy wyścigów multiplayer - Speed Single (każdy gracz liczony jest osobno, a wyścig jest typową rywalizacją na czas - kto pierwszy na mecie, ten lepszy. W tego typu wyścigach po mapie rozrzucone są "podkowy", dzięki którym możemy ładować sobie "przyspieszenie". Jako, że jest to rywalizacja w formie zwykłego wyścigu ważna jest tu szybkość konia), Speed Team (wyścigi bardzo zbliżone do Speed Single, jednak tutaj liczy się gra zespołowa - gracze podzieleni są na dwie drużyny - niebieską i czerwoną - które ścigają się ze sobą. Wygrana drużyny zależy od koloru drużyny osoby, która pierwsza dobiegła na metę - zwycięska drużyna zbiera punkty doświadczenia oraz pieniądze w większej ilości, niż tak, która przegrała), Magic Single (jak sama nazwa wskazuje, wyścigi te opierają się na magicznych zaklęciach. Można zdobyć je, wjeżdżając w ich symbole, rozrzucone na mapie wyścigu. Dzięki zaklęciom można albo spowolnić przeciwnika, albo zapewnić sobie przyspieszenie), Magic Team (wyścigi te są podobne do Magic Single, natomiast reguły gry są takie, jak w Speed Team).


Ważne są dwie rzeczy, jeśli chcemy być dobrym graczem - nasz poziom postaci oraz lvl konia.
Obydwie te rzeczy osiągniemy poprzez ściganie się. Nie będę ukrywać - z początku wbijanie lvl'a postaci jest dosyć łatwe, jednak około poziomu 15 staje się to dosyć czasochłonne. Zwłaszcza, jeśli wolimy ścigać się z botami, niż z innymi graczami. Średnia ilość punktów zbieranych z wyścigów z botami to około 50. Natomiast jeśli uda Nam się wygrać z innymi graczami średnia liczba punktów do zgarnięcia to około 700. Różnica jak widać ogromna, jednak z graczami wygrać jest dużo trudniej, niż z botami.





Poziom konia wbija się właściwie tak samo, jak naszej postaci - jeżdżąc wyścigi. Tutaj natomiast nie liczy się wygrana, czy przegrana - wystarczy po prostu brać w nich udział.
Poziom konia składa się z tzw. "class up'ów". Gdy Wasz koń go osiągnie, wyświetli Wam się stosowna informacja, po czym warto przejść do karty konia, aby rozdzielić punkty do jego umiejętności.

Umiejętności konia można także niewiele zwiększyć kupując tzw. "zbroje". Znaleźć i kupić je można w sklepie za "carrotsy" - walutę w AO.
W sklepie dostępne są także lepsze konie, posiadające więcej punktów umiejętności, niż nasz startowiec, ubrania dla postaci, jedzenie i inne przybory dla koni.

Tak samo, jak w SSO, tak i w Alicii  naszymi końmi należy się opiekować, aby osiągały one jak najlepsze wyniki. Dodatkową opcją, której nie ma w Star Stable są urazy koni. Mogą one zdarzyć się, gdy koń ma niską wartość szczęścia - wtedy najbardziej narażony jest na urazy, które należy jak najszybciej wyleczyć, aby nie przeobraziły się w większe dolegliwości. 




Podczas wyścigów można zdobyć także jajka, które po włożeniu do inkubatora oraz odczekaniu kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu godzin (zależy do poziomu danego jajka) mogą dać Nam uroczego zwierzaczka, który towarzyszył Nam będzie podczas wyścigów.


To właściwie wszystkie "podstawowe" informacje. Aby dowiedzieć się więcej, bardziej zaawansowanych rzeczy o grze oraz poznać ją lepiej zapraszam na stronę:


Polecam także obejrzeć parę filmików na YouTube z tej właśnie gry, aby lepiej ją poznać. 
Pamiętajcie, że wiele opcji w grze nie jest jeszcze dostępnych!

A jeśli zaciekawił Cię mój post i chciałbyś spróbować swoich sił w AO, to serdecznie zapraszam na oficjalną stronę gry, gdzie opisana jest instalacja:


Mam nadzieję, że posta Was choć trochę zaciekawił. 
Może ktoś z Was gra w AO? 
Moja nazwa to: Gaiaphage



9 komentarzy:

  1. Pomysł fajny ale (na razie ;) ) żadna z gier nie zastąpi mi naszego SOSa xD. Smacznego!
    ~~Lucyna Wieczornaręka (kolejne xD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również nie :) Ale podczas braku zadań i rutyny codziennego trenowania koni fajnie jest zagrać w coś innego. Znam parę dosyć ciekawych, podobnych tematycznie do SSO gier ^^
      A tak się składa, że Alicia jest naprawdę fajną gierką.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Zainstalowałam AO juz kiedyś, mam ikonę na pulpicie ale nie da się w nią wejść, występuje błąd i koniec :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie AO na maca, pc brak :( smuteczek ;_;
    Nora Lowdew

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zjadłam "ma" :P "Nie ma AO na maca" powinno być ;)
      Nora

      Usuń
  4. ja miałam dawno temu ale jusz nie mam bo ogarnełam się że ktoś był u mnie na koncie. Wystraszona postanowiłam się przebrać bo moja postać miałą białą twarzi czarne ubrania a koń miał dziwne rany i miał animację kulającego a nie był. ogranełam swoja postać chociaż ta nadal miała białą skórę. BYŁAM PRZERAŻONA. Postanowiłam pościgać się z botami jednak botów nie było tak samo jak trasy. Postanowiłam pojeżdzić po tym terenie bo wsm fajnie by było. Spotkałam tam dziwną postać. Mój koń zaczął wydawać dziwne dźwięki i się poożył chociaż na nim siedziałam. Już chciałam sie wylogować ale nagle miałam czarny ekran. Po pół godzinie czekania gra była przerażająca. Wszędzie były na mojej armie ludzkie zwłoski i wszędie było w3iele krwii. Nie było moich koni a mój obecny koń był cały szary, taki niezałądowany. Ta gra (aliciaonline) MA WIRUSA. TEGO BYŁAM PEWNA! (chcecie part dwa?)

    OdpowiedzUsuń
  5. 35 year-old Human Resources Assistant IV Esta Franzonetti, hailing from Smith-Ennismore-Lakefield enjoys watching movies like Joe and Slacklining. Took a trip to Medina of Fez and drives a Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione. nastepna strona

    OdpowiedzUsuń
  6. Tekst był fascynujący, mądry i bardzo pouczający. Rewelacyjne doświadczenie!

    OdpowiedzUsuń

Każdy może mieć swoje własne zdanie - to normalne. Ludzie są różni i każdy ma swoją opinię, gust i odczucia. Ważne jest, aby umieć to wszystko wyrazić w kulturalny sposób. Mam nadzieję, że właśnie takie będą Wasze komentarze - że będziecie w kulturalny, nie uwłaczający nikomu sposób komentować posty na tym blogu. Nikt nie lubi być wyzywany czy obrażany.
Trzeba tylko znaleźć różnicę między hejtem, a konstrutywną krytyką :)
Pozdrawiam, Łydka