SSO z Lydią Kinglake: Skuteczne trenowanie

2017/08/24

Skuteczne trenowanie

Witajcie!
Jak zapewne się domyślacie SSO jest jedną z moich ulubionych gier komputerowych. Uwielbiam całą jej tematykę, zadania i inne mniej ważne rzeczy. Jest natomiast jedna rzecz, której nie cierpię i jest nią trenowanie. Na pewno nie jestem w tym temacie odosobniona - znam wielu graczy, którzy tego nie lubią. Mimo tego nadal staram się zrobić chociaż parę wyścigów dziennie, żeby zachować jako taki postęp w treningu moich koni. Problem w tym, że nie zawsze mamy czas na wykonanie wszystkich wyścigów dostępnych w grze. Wiadomo - zajmuje to mnóstwo czasu, a niektórzy nie mają go wygospodarowanego aż tak dużo, aby móc swobodnie wytrenować konia. Dlatego właśnie przygotowałam dla Was dwie opcje codziennej rutyny w robieniu wyścigów. Jedna z nich jest dłuższa i zawiera prawie wszystkie wyścigi dostępne w grze (staram się ją robić jak najczęściej, wtedy gdy tylko mam czas i nic lepszego do zrobienia), druga natomiast jest znacznie krótsza i obejmuje wyścigi, za które dostajemy najwięcej PD jak i te miejsca, w których jest sporo wyścigów umiejscowionych obok siebie (robię ją wtedy, gdy nie mam czas albo chęci na trening).
Zapraszam!


 Zacznijmy może od dłuższej trasy. Jest to trasa, którą stworzyłam bardzo dawno temu i właściwie nawet dłużej się nad nią nie zastanawiałam. Po prostu starałam się codziennie robić wszystkie wyścigi i na potrzeby tego zadania wymyśliłam trasę, która była dla mnie najwygodniejsza. Zmieniłam w niej ostatnio parę rzeczy tak, aby wszystko odbywało się jeszcze sprawniej i przyjemniej.
Zacznijmy od przedstawienia szczegółów trasy - ile PD zbiera się dziennie i w jakim czasie wytrenujemy dzięki niej konia na 15 poziom.
Biorąc pod uwagę, że mamy odblokowane wszystkie wyścigi (te od zadań z reputacji także) trasa ta dziennie da nam 6 770 PD. Ogólna ilość PD, jaką musimy uzyskać, aby nasz koń miał 15 lvl to 33000. Co daje nam 4,87, w przybliżeniu 5 dni na wytrenowanie jednego konia. Trasę tą, jeśli jesteśmy bardzo zdeterminowani, da się wykonać w około 2 godziny.
Przejdźmy teraz do samej trasy.



Trasę rozpoczynamy w Forcie Pinta. Wykonujemy wyścig i podwózką kierujemy się do Moorland. Stamtąd znowu podwózką jedziemy do Jodłowego Gaju. Po skończeniu wyścigów jedziemy konno do slalomu w Przełęczy, a następnie do Jeziora Valedale. Po wykonaniu tych wyścigów kierujemy się znowu konno do Valedale. Robimy wyścigi dostępne w tym miejscu (odpuszczamy na razie DUD, gdyż szybciej dostać jest się tam balonem. Jeśli jednak nie odblokowaliście jeszcze balonu to najlepiej pojechać tam przed zrobieniem wyścigów w Vale). Następnie jedziemy pieszo do Młyna Willa, a następnie do Farmy Steva. Po zrobieniu wyścigu jedziemy do Landona i królików, a następnie balonem do DUD (jeśli nie odblokowałeś balonu i zrobiłeś wyścig w DUD przed tymi w Vale to przechodzisz do następnego punktu). Następnie wracamy balonem do SP i jedziemy na Farmę Marleya. Potem konno udajemy się do Obserwatorium (wjeżdżamy oczywiście kolejką), a następnie zjeżdżamy do Toru Baronowej. Stamtąd jedziemy do Winnicy, gdzie akceptujemy wykonany wyścig z Toru i wykonujemy te, które są tu dostępne. Konno udajemy się do Ogrodu, a następnie do Ujeżdżalni. Następnie jedziemy na Farmę Jaspera w DZW, a stamtąd do Lasu Złotych Liści. Po zrobieniu tego wyścigu jedziemy na Wzgórze Stracha na Wróble, a potem do Stajni Złotych Liści. Robimy tu wyścigi i płyniemy promem do Jarlaheim. Tam wykonujemy najpierw wyścig przy Przystani, a potem udajemy się na Wyspę Padok, skąd jedziemy do Stajni Jorvik. Następnie wsiadamy w podwózkę i jedziemy na Farmę Złotej Ostrogi (jeśli ktoś nie osiada tej podwózki, bo nie zrobił jeszcze repki to jedzie konno - nie jest to aż tak daleko). Tam wykonujemy dwa wyścigi Zielonej Doliny (niektórzy zapewne nie mają jeszcze drugiego wyścigu więc wykonują tylko jeden). Potem jedziemy podwózką do Księżycowego Sierpa (ci, którzy nie mają podwózki na Farmie Złotej Ostrogi mogą udać się tam albo konno, albo wrócić się do podwózki przy stajni Jorvik). Po zrobieniu wyścigu w KS jedziemy do Nowej Grani (ja zazwyczaj jadę konno, używając skrótów i robię najpierw wyścig dla islandów, jeśli akurat trenuję tą rasę, a potem ten Nowej Grani, ale można także pojechać tam podwózką i zrobić wyścigi w odwrotnej kolejności). Następnie jedziemy na PPK i wykonujemy wyścigi u Pustelnika. I tutaj nasza trasa się kończy - zrobiliśmy wszystkie dostępne w grze wyścigi, zajęło nam to około dwóch godzin.

Nie ukrywam, że trasa jest dosyć męcząca i wątpię, żeby wiele osób miało aż tyle czasu, aby codziennie ją wykonywać. Dlatego właśnie przygotowałam o wiele krótszą, trochę mniej skuteczną trasę.
Skrócona trasa daje dziennie 4 400 PD, więc po obliczeniach wychodzi nam, że jednego konia wytrenujemy w 7,5 czyli 8 dni. Nie jest to aż tak imponujący wynik jak 5 dni przy dłuższej trasie, lecz trwa ona o wiele krócej, bo tylko 45 minut. Tak jak już wcześniej napisałam - trasa ta zawiera większość wyścigów dostępnych w SSO, dzięki którym dostajemy 250 PD oraz skupiska wielu wyścigów.


Trasę zaczynamy tak jak poprzednią w Forcie Pinta, następnie jedziemy podwózką do Moorland. Stamtąd także podwózką  do Jodłowego Gaju. Tutaj odpuszczamy sobie wyścigi w Vale i DUD, gdyż nie dają aż tak dużo PD. Jedziemy podwózką na Farmę Steva, a następnie konno na Farmę Marleya. Stamtąd także konno na Tor. Po zrobieniu wyścigu w tym miejscu możemy do Winnicy pojechać albo pieszo albo podwózką. Oba sposoby zajmują nam tyle same czasu. Po odebraniu skończonego wyścigu u Baronowej robimy wyścigi w Winnicy i jedziemy konno albo podwózką na Ujeżdżalnię. Stamtąd jedziemy na Farmę Jaspera, a następnie podwózką do Stajni Złotych Liści. Tam wsiadamy na prom i płyniemy do Jarlaheim, gdzie udajemy się na Wyspę Padok. Stamtąd jedziemy do Zielonej Doliny (jeśli w Zielonej Dolinie macie tylko jeden wyścig, bo drugiego jeszcze nie odblokowaliście to radzę pominąć ten punkty, gdyż pierwszy wyścig daje mało PD). I tutaj kończy się nasza trasa. Jeśli akurat trenujecie islanda to warto jest jednak jeszcze pojechać do Nowej Grani. Obydwa wyścigi stamtąd dają sporo PD.

To tyle w dzisiejszym poście. Mam nadzieję, że któraś z tras Wam się przyda!

5 komentarzy:

  1. Super post :D Ja też potwornie męczę się z tym trenowaniem, ale na szczęście skorzystałam z wolnego czasu, wzięłam się w garść i mam wytrenowane wszystkie konie (których i tak mam niewiele, ale ciii).
    Co prawda do drugiej mapki dodałabym jeszcze Jezioro Valedale, lubię tamtejsze dwa wyścigi, a jeden z nich daje 250 pd.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej Lydia, czy mogę Cię zaprosić do znajomych na SSO? Choć w sumie, lepiej było by, gdybyś Ty zaprosiła, bo nie wiem kiedy wchodzisz na Star Stable. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że możesz! Próbowałam cię właśnie zaprosić, ale cię nie ma. Na SSO jestem zawsze około 19 od czwartku do niedzieli :) W resztę dni to różnie.

      Usuń
    2. Ja teraz jestem na SSO, muszę nazbierać kasę na strój klubowy dla konia i postaci. Spróbuję w takim razie wysłać zaproszenie koło godziny 19, może się uda że akurat będziesz. :)

      Usuń
  3. Zawsze używam tej 2 mapy :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy może mieć swoje własne zdanie - to normalne. Ludzie są różni i każdy ma swoją opinię, gust i odczucia. Ważne jest, aby umieć to wszystko wyrazić w kulturalny sposób. Mam nadzieję, że właśnie takie będą Wasze komentarze - że będziecie w kulturalny, nie uwłaczający nikomu sposób komentować posty na tym blogu. Nikt nie lubi być wyzywany czy obrażany.
Trzeba tylko znaleźć różnicę między hejtem, a konstrutywną krytyką :)
Pozdrawiam, Łydka